Friday, September 2, 2011

Saya yang dijadikan topik perbualan

Kalau kawan-kawan yang baca blog nih mesti ingat blog ini dipenuhi dengan topik yang sangat negatif. Yela time-time hari raya pun boleh lagi mengumpat  meluahkan perasaan.Tapi nak buat macam mana cerita ini diharap mampu dijadikan iktibar pada orang-orang yang berperangai macam tu  dan paling diharap orang macam saya tidak akan lagi didikriminasi..

AL-KISAH TERSEBUTLAH KISAH...........

Disebabkan raya pertama hanya beraya di atas katil yang sangat empuk, maka apabila bangunnya pada raya kedua terus berazam " HARI NI AKU NAK PERGI BERAYA". Siap-siap terus pergi rumah keluarga MENTUA punya sepupu lah.

Belum sempat buka kasut dah dengar " haaaa budak tubuh sihat dah mari". It's nothing because I know my cousin very well..kuat menyakat :). So bila masuk dalam rumah baru perasaan yang sepupu sedang bersembang sedang kawan perempuan saya. Kawan perempuan saya ini kiranya baru je menjadi ahli keluarga mentua sepupu saya. WHAT A SMALL TOWN betul lah :p

Sambil bersalaman dan mengucapkan hari raya, 
how can she said " hang nie aku tengok makin sihat jek",
 then  I just blah. Yelah tak kan still nak tunggu perempuan tu cakap sepanjang esei.
Kalau rumah sendiri boleh lah cakap " kereta ada kat depan so sila lah balik".
So untuk sejukkan hati duduk kat sudut yang jauh sikit sambil usik-usik sepupu lain tapi telinga boleh  tangkap apa yang suku kaum yang suka mendikriminasi kan orang  bercakap 
         
  Sepupu       : tak pe badan besar dia pon rajin dok dapur
  Perempuan :  Yeke..hari tue ajak pergi jogging tapi dia cakap MALAS..
                            lagipun dia cakap orang lain mesti ada suka dekat dia
                            walaupon badan besar 


Rasa macam nak tarik je tudung dia sambil berfikir bila masa aku bercakap tentang saiz badan dengan dia??? Kita bukan lah rapat sangat sampai semua nak cite kat awak ok!

Maybe perempuan tue rasa boring pulak sebab kakak, adik & myself duduk bersembang sesama sendiri,
so dia datang and sitting on my lap sambil cakap 
"UIIIIIII orang lain puase kurus hang puase dok lagi gemok  "
( versi bahasa kampung punya orang)
IGNORE her! that what we did to the people who never respect others people feeling.

Chema dan kakak cakap dia tue orang kampung so haruslah faham orang yang tidak pernah tengok dunia luar. Tapi bagi saya maybe perempuan tue tak ada topik untuk dibualkan dengan family yang baru kenal so dia memilih me as a topic!

Agaknya perempuan tu pelupa yang kawan yang dia katakan malas pergi jogging inilah yang teman bawakan dia pergi make up waktu dia kahwin..bukan sekali tapi 2 kali bawa dia jumpa mak andam dan sanggup bangun awal pagi and asyik menguap je tunggu dia bersiap dalam 3jam
What a pathetic! T_T
KENAPA SAYA DIJADIKAN TOPIK PERBUALAN????????

No comments:

Post a Comment